Wednesday, September 10, 2008

The Office

Setelah tidak bekerja selama 10 hari, akhirnya cheq pun memulakan tugas baru di Kuala Lumpur. I started working yesterday, taking a public transport to work. Kan...?? Dah lama tak naik public transport, akhirnya cheq bertukar angin naik LRT pulak ke tempat kerja. At first, the coach was pretty empty, tapi after stopping at a few stations, dah jadi tin ikan sardin. Nasib baik la in the morning, so everybody masih wangi lagi. Including me la with my JPG... tolong sket bukan Fantasia by Silky Girl okay?? Hehehe matila....

I had never been to my new office before. I didn't even know which entrance to use. I had to call one of the staff's HP just to ask "En Hxxxx, nak tanya sikit buleh dak? Nak masuk kot pintu mana tatau??". Matila kan? The building is pretty old, rasanya it was built in the 70s or early 80s. So boleh expect la macamana keadaan office equipments nya. Nothing fancy, just meja2 yang maybe dah 10 tahun umurnya. Cheq tak complain sangat la sebab orang baru kan and by next year we may be moving to a newly built building nearby. *Clap... clap....clap....

*gambar hiasan. This image does not represent my new office in any way.... hehehe

Kerja........ hmm susah nak komen la awai2 ni. Cheq ni dah biasa 12 tahun begitu aktif di ofis kerana my nature of work was more on service. I dealt with customers either face to face or through phone every single day. Bila mai KL ni, kerja cheq bertukaq sket. Dah keja peringat head office kan, so considered backroom typed of work la. My nature of work now is more on project basis. Awal2 ni belum ada keja yang berat2 kena buat. 3 projects are expected to run in October and I am supposed to monitor those projects. The one who initiated the projects is leaving by middle of next month. So now cheq dok belajaq la apa yang dia dah buat and take over from thereon. InsyaAllah, semoga everything akan berjalan dengan lancar.

5 comments:

Life's Like That said...

selamat.. selamat...

TEDDY said...

insyaAllah..... punca pendapatan harus diutamakan for now.

yazrie said...

Good luck uolsss...Semoga sukses2 sentiasa

Pakcik Kopi said...

Congratulation bro...
semoga sukses selalu hendaknya...
:)

Anonymous said...

canteknya u ols...

-Monique-