Wednesday, September 17, 2008

Notasi Di Malam Hari

Kalau diturutkan hati, badan binasa. Itu yang cheq pegang selama ni. I have not been happy. I may smile and laugh at jokes but deep inside, Allah saja yang tahu. Happiness come and go and I can't seem to make myself perfectly happy these days. Segala apa yang cheq usahakan tidak bertahan lama, mungkin salah diri cheq sendiri atau mungkin tidak. Seriously I'm clueless and I do not know what to think anymore. I can only hope that one of these days, things will go my way. At times, I wonder whether my decision to move to KL was a sane idea or not...... wallahualam.

Perasaan duka terubat bila one of my closest friends, Man decided to spend the weekend in KL with me. He has been my confidant semenjak dua menjak ni. Walaupun dia sampai hampir jam 2 pagi di Puduraya, cheq yang tak tau jalan keluar ke Puduraya tu cuba pandu kereta ditemani my housemate Shxxxx and another friend Axxxx. Rupanya tak lah susah sangat, cuma 15 minit saja. It was a matter of finding the right route there.

Hari sabtu, kami dua orang started our adventure memandu di sekitar Lembah Kelang. Pegi ke Kajang la..... Sentul la (ke rumah Jxxxxxx) and finally ke IKEA/Ikano/The Curve. Saja nak menghabiskan cuti hujung minggu berjalan2 and shopping (tahap ala kadar....hehehe). And we ended up buka puasa at Dome, of all places kan? The next day pulak tatau mana nak pi, kami explore pulak the way to The Pavillion. Walaupun parking mahal nak mampus, tapi alang2 dah sampai kat situ, redah saja la. Kami bukanlah dalam league kaki shopping barang mahal2, tapi dah ada tetamu mai jauh2 tu bawaklah pi tempat yang lain sikit. Tak kan nak pi Carrefour saja kot kan?

*antara DVD yang cheq beli kat The Pavillion, Christina Aguilera Back To Basics : Live And Down Under. Yet to khatam this concert but the first few songs memang menarik. She's simply superb.

*I used to have this concert on video tape which I bought in the UK masa study dulu. Balik sini, tape ala2 naik fungus dan terus tak boleh main. So, I bought this DVD la ni (rated 15 okay) and this is one of her best concerts ever.

*finally, we got the chance to taste the so claimed delicious donuts. Masa cheq pi Pavillion dgn member2 dan ahem ahem, the queue was ridiculously long, even at wee hours. So this time queue tak panjang sangat and it felt odd sebab we all beli donuts tgh2 hari waktu bulan posa. Tapi kami posa okay....?? They look pretty yummy tapi taste biasa2 saja. Better sikit dari Dunkin' Donut.

*I'm going nuts nowadays. Masuk toilet pun nak ambik gambaq. Nak bagi hilang mengantuk. Saja la nak compare my plus sized model body ni dengan gambaq dalam IC cheq yang extra tembam tu. And not forgetting, the tie.........

Before I forget, thank you Man for coming. I'm grateful sebab ada member mai teman2 hujung minggu cheq yang sunyi ni. As I said earlier, I am not really happy in KL at this point of time. I have not been myself like I used to. Cheq sungguh bahagia di suatu ketika, tapi sekejap saja keadaan berubah. I wish I could do something to make things better for me and for both of us. Tapi sebelum sampai ke tahap itu, I'm forcing myself to smile and not feeling down all the time. Dan terimakasih sebab masih ada rakan2 di sekeliling saya. Kalau umur panjang, we'll see each other for raya, if I ever go back at all.

11 comments:

orangrawa said...

wah...gambar toilet tu unikla...mana ada model amik gambo dalam jamban kan? Harus Tyra Bank tiru lepas nih!!!

Anonymous said...

Some people (the kekwat one) are smiling embracing our misery...

Friends..that's all we have to look after us and cheer us up...

You deserve sooooooooooooooooo much better in your life...

Banyakkan bersabar and always berdoa. Insyallah, thing will get better.

Anonymous said...

Honey like I always say, men are accessories. Next!!

Anonymous said...

ibarat kater...

PUTUBAMBU said...

motif tangkap gambor dlm toilet? hehehe..

oklah tu..segak jek nampak..

nazzman ibrahim said...

ishhh ishhh kalau yerr pun nak bergambar cari la tempat lain kekeke matilah kena carut nanti

Anonymous said...

Sabar Teddy,

Penghijrahan perlu pengorbanan. Tumpukan tujuan u datang ke KL.. itu yang priority....lebih lebih lagi dibulan yang penuh berkat ini. Selamat Berpuasa lagi dan lagi

Shah said...

Waaaa... Nak la amik gambar dlm toilet jugak hehehe

yazrie said...

kannnn..dah kurussssssssssssssssss...hehehheheh...

Kembara Musafir said...

tu lah tu... kurus sebab posa, atau makan hati berulam jantung...? hmm... sedap aper kalau cicah dgn sambal belacan...:)

Anonymous said...

salam ziarah

wah best nye donut
:D

xsalah ambek pic lam toilet pn