Sunday, September 21, 2008

Notasi Di Malam Hari - Part Deux

A friend was in town and I took the opportunity to drive around, tried new routes and new places. Before that, during the weekdays, I had to be at Damansara to assist with the trainings. My first time driving to a place with a very confusing road systems. Nasib baik sampai jugak ke destinasi yang dituju. My new job function requires me to conduct trainings as and when they are needed. For a start, my first session was just a 15-minute briefing during a half-day training. It went on just fine and it was quite a nerve-wrecking in the beginning as I'd never trained a group of people before. Nak tak nak kena buat jugak kan, and the following day, it was much easier for me.

My weekend was not as boring as before. We went out for meals a lot for the past couple of days. Buka puasa la, sahur la etc. Biasala kalau kawan datang sini, takkan nak duduk rumah saja, kenalah bawak kuar makan, jalan2 etc. Kat rumah pun bukan ada apa sangat nak makan (although my housemate and his friend cooked some delicious cuisines for buka puasa). The three of us kuar makan melanggar sempadan kawasan ibarat kater. Dan di situ jugaklah cheq bumped into some familiar faces which I wish tak kan selalu terserempak kan? Pegi PJ, kami jumpa seseorang dengan kawan2nya and pegi Sunway pun, jumpa lagi orang lain pulak. I have nothing to be scared of, as I have not done anything wrong. It's just that our conversation suddenly terbantut bila ternampak orang lain yang you don't wish to see there. Hehehe..... Pastu dok pandang2 kita as if kita tengah buat salah besar like drug dealings or something. Sentap tau nak buka puasa pun tak senang. Maybe pandang cheq sebab cheq pakai like macam nak pegi pasar saja, as compared to they all yang tengah berdating berhias diri nak impress each other tu. Huhuhu.... *matila laser tak hengat.

In fact, malam ni pun cheq baru balik dari Restoren Rebung di Bangsar tu, kepunyaan Chef Ismail. I had a lovely buffet meal, sampai tak larat nak jalan balik ke kereta. Matila kalau hari2 buka puasa makan buffet macam tu. Sorry ya, no pics taken. Cheq ni dah biasa makan food kat bazaar ramadan aje tau. Ala2 beli apa yang perlu saja. Sahur pun tak bangun sebab malas dan if cheq makan sahur pun, I can't seem to doze off easily after that. So thank you Shah and KC for the "jalan2 cari makan" trip. I hope it doesn't spoil my diet programme. *Matila cindai........

A few friends claimed that I have slimmed down. Well, there is no specific diet that I practise. I have been consuming food macam biasa saja, mungkin the quantity dah reduced sikit. Apa2 pun I always take it positively. Kalau nak cakap makan hati, cheq memang makan hati but life still goes on. I am a man of my words and I try to keep to my promises. I have promised someone that I will slim down after Hari Raya. It looks like I have progressed tremendously (suker... suker... clap3X). Physically, I may be changing but emotionally, I am still the same person. Whatever that means.

Talking about Hari Raya, I can foresee myself spending Hari Raya in KL. So orang2 utara, kalau cheq tak balik raya, harap maaf. Lain raya, mungkin ada rezeki lagi. Bye for now.

10 comments:

Kembara Musafir said...

sudah slim down...!! clap, clap, clap...!!! :)

Life's Like That said...

soalan - slim kah? heh! hahaha

owh - pi Rebung after aku balik eh.. smpai ati!! always tau.

Shopaholic_Sinful said...

u tak balik SP ka? aiyohhh raya kat KL bukan seronok uols..very the boring tau tak

Anonymous said...

JM: Jgnlah kata cam tuh....timing tak betul ma....lain kali ko dtg kite pi lagik ler...pastu ko boleh makan popiah chef sampai puas! kekekeke

Life's Like That said...

kawan kawan monique..monique nyer maner? huhu..

tp they'ol neh mmg always. mencek.

Anonymous said...

salam ziarah n salam perkenalan

wah
meranrau ke KL skg erk
xper
nnti raye bleyh balik kedah
HEHEHE

Kembara Musafir said...

errr... since you are not going back to Kedah... can you pick me up from the airport on 2nd day of Raya...? then horrr... since you have nothing to do, errr.. can you just send me direct to Ipoh after that...? hehe... can beraya at my parents house & go visit si Jerry Maguire tuh... good deal right? hahaha... (sajer jer merapu... hehe..). gua kena balik Ipoh naik bas la from KLIA... semua org seybok... cannot come pick me up at KLIA... sedey... sedey... btw, hope that you are feeling better now...

Anonymous said...

amboi2 kata nak raya kat kl. bila buah hati monique ajak balik sekali, terus tak jadi raya kat kl. monique kat sini makan hati tau. tapi tak kisah lah kan.. sharen is caren.
Hi abg JM... trrr...

Anonymous said...

janganlah slim down...i tot u will look much better n sexy..kalau ada sikit belly..u r so awesome

yazrie said...

kan...Slim sgt...hehehehe....ada program diet sendiri??? CINDAIIIIII....Hahahahaha