Sunday, October 12, 2008

Impianku

The Great Wall of China. I have always been fascinated by this Chinese fortification that is claimed to be one of the seven wonders of world. I had secretly made plans to visit this man-made structure with my loved one in the past, with a hope that it would do wonders to our relationship too. Nampaknya itu belum menjadi kenyataan buat masa ni. Now that I'm back to being alone, I will have to make this dream come true no matter what. As some of you might have known, I am a very determined person. If I dream of something, I will work hard to make it happen. So, insyaAllah, I'll be there soon samada cheq bersendirian atau berteman.


Di dalam kesibukan di pejabat serta hal peribadi, cheq sudah determine akan pergi bercuti sebelum tahun 2008 ni berakhir. The destination chosen is definitely China (apart from Paris...... I wish to visit Paris someday and I even learn French... hehehe). Kalau tadak aral melintang cheq akan pergi China bulan Disember ni. Tak kira la boss nak approve cuti ka dak, I've already made the booking. Ada aku kesah....?? *matila....... awai2 dah tahana tak hengat. The package will include tour to Beijing and Shanghai, with an overnight train journey between these two cities. Although my Mandarin sucks and my Hokkien is a bit rusty, tak kira la kan. Bukannya cheq nak buat public speaking ke apa. Shopping will definitely be fun with "tunjuk2" and tekan calculator for bargaining. Excitednya.............. Well, this is something to look forward to. At least my anticipated hard work in October and November will be rewarded with this 7-day holiday.

Satu lagi perkara yang ditunggu2 is that I may be moving to a new place next month. Somewhere a bit closer to KL city centre. I've been to the new place with my future housemates and I don't have much to complain about. My housemates pun tak kesah, ok jer. One of them, cheq dah kenai for quite sometime and the other, well orang utara jugak. Lepas ni rabung la bersembang kat balcony. Hampaq tikaq, dok hisap rokok sambil bukak loghat masing2. The place itself is new. Tak ramai orang lagi. Hope everything goes well, fingers crossed.

It is now 2.38 am tapi tak rasa mengantuk. And the radio is playing lagu raya Aishah, Pulanglah Di Hari Raya (or something like that). Tetiba teringat kat someone and kampung pulak, kan?? Hmmm....... I miss home and my bantal peluk. And I miss my own house yang ditinggalkan tak berpenghuni di Kedah. Cheq akan balik jugak nanti.......... sebab nak ambik my winter clothing. Yay........ hey Mr DJ, put the record on. Holiday...... celebrate........ (hehehe marah Madonna tak bayaq royalty). Okayla........ zai-jian (goodbye in Mandarin).

6 comments:

Anonymous said...

Nak ikut bley?

Anonymous said...

Salut mon amie. Seronok nya dapat bi beijing. Tapi i tak boleh la nak pi sebab u tahu la kan datuk s i tu kuat cemburu...hehehe..
I dah book ambik cuti 22-26 dec, konon2 nak pi bandung shopping and soaping. Tapi u tahulah kakak shereen kan tak dapat cuti. Anyway, u jaga diri baik2 no di china. Jangan tak balik tau. oklah ciao darling.. tiba2 pungkok ni gatai

Life's Like That said...

mencik lah!! mencik.. mencik.. huwaaaa (since tak bley ikut).

nazzman ibrahim said...

hmmmmm impian akan jadi kenyataan ke!!!harap2 tercapailah impian tu

Anonymous said...

wah...siap buat plan pi "BJ" and "SH" yer?? Enjoy BJ and SH...ok. Kekekeke

JM, tak yah la mencik2....tak baik tu....:)

adie-ishmael said...

terima kasih sebab bagi pinjam baju sejuk masa i nak ke beijing tahun lepas...tq