Monday, October 27, 2008

Deepavali's Weekend

Sunyi semula........... After spending 3 nights at my place, my best friends from Penang dah pun meninggalkan KL ni. They arrived at the very wee hour on Friday night (actually dah pagi Sabtu pun). Man, Cha'ein and Zin decided to come here for the long weekend. Zin was actually heading home tapi since dah lewat, dia pun tidoq sini sajork.

Saturday morning dah bangun awal2 untuk breakfast di Bangi (kelass tak?? breakfast melanggar sempadan daerah..... boleh consider jauh jugak dari tempat cheq ni). Tapi the journey tu berbaloi sebab dapat makan nasi kerabu dan nasi dagang yang sedap sangat di Kg Abu Bakar Baginda. I was born kat pantai timur, so I'm used to eating food dari sana. To me, makanan kat kedai ni memang sedap. And my friends pun agreed with me. Okay, this is not a cheap promo, tapi kalau ada masa, you all pi la makan kat sana. Call Zin if you need assistance sebab dekat kpg dia... ooops.

Hari yang sama, my sis was also in town. Kena la jugak entertain dia ibarat kater. Harap2 dia puas hati la sebab tercapai jugak impian dia untuk membeli tudung from Sri Munawarah Design kat TTDI. Kalau tadak adik dia sorang ni, tak dapat la my sis and friend shopping tudung2 impian they all from there (note : I had to find the place 2 weeks prior to her trip here, so that we wouldn't be sesat on the day itself..... over tak??). And my sis spent RM1000 plus for tudung saja pada hari....... talk about gila shopping kan...??

Kalau my friends tak datang, I wouldn't sampai rumah another friend, Syed tu. Dapat la jugak melawat rumah dia dan jumpa anak2 yang dia comel tu. I'm happy to see a friend who is doing so well di samping keluarga. And special thanks to Syed and Bid, terima kasih sebab masak bihun, nasi impit, kuah kacang, rendang and the lovely jelly semata2 utk kami. Kenyang sangat hari tu. Cheq memang suka makan dan macam tahu2 saja, kan?? And cheq also got the chance to meet up with Miza and Kamel after living in KL for 2 months. Kalau they all tak mai dari Penang, tak jumpa la kita no....?? Camtu la... hehehe.

Sunday was also packed with activities. For the first time ever, cheq sampai kat Aquaria, KLCC. Tourist sangat kan.....?? Bila masa lagi cheq nak pi kalau tak dengan someone. It was not bad all. I've never been to other famous aquariums, so tak boleh la nak compare. It was almost a perfect trip, kalau tak my boss tetiba call nak pinjam access card masuk office. Benci sangat, cuti2 nak kena bercakap pasal keja. I had a good time at Aquaria and here are some of the photos taken :






After Aquaria, it was time to shop shop shop :) At first we all just jalan2 cuci mata sajork. Tapi ended up membeli belah jugak la kat KLCC, IKEA dan Ikano. And cheq pun terpikir yang cheq akan pi holiday tak lama lagi, tangan pun makin gatai nak berbelanja (*matila). So after spending a few hours here and there, cheq beli benda2 berikut :



Nampaknya cheq agak excited nak pi holiday ni. So far cheq dah nekad nak pi, booking semua dah buat. I can't stand of being depressed and lonely all the time. I have to try to make myself happy..... and if possible, my loved ones too. Walaupun keja banyak, tak suka with my current job and having personal problems, cheq cuba sedaya upaya pamper myself with something I like to do. Sesusah mana pun hidup, we have to make the best of out it. Call for help if you have to.

After working for 12 years, for the first time cheq terpikir nak buat sesuatu yang unthinkable sebelum ni. I've talked to some close friends and they gave their opinions. Whatever I choose to do, they'll support me. I have not been happy living in KL. I may need to make a big decision which I'm not sure whether it is the right thing to do. Home is calling me and I will answer to that call if I have to. To friends, thanks for listening. And to Man, Cha'ein and Zin, thanks for making my weekend an enjoyable one. Do come again..............

5 comments:

Life's Like That said...

wah!! uolzz.. geram tgk pi shoppin2 ya.. tp - baju2 tu.. saiz apa ya? saja chek nak tnya.. mcm saiz chek saja.. ahaks.

nazzman ibrahim said...

amboi jerry tetap nak tanya saizkan ops hahaha..

Anonymous said...

hurmmm baju2 yg dlm pic tu mcm lebih sesuai utk autumn... so nk pki dlm n ada winter jacket takpe ler kot...tp klu g china time december- february.. ada baiknya cari yg lebih tebal...

Life's Like That said...

kan! haha.. naz - harews leh, mcm saiz i sajork..

Anonymous said...

shopping best. hehhe =]]
sumpah winter jacket tu hebat.
looks great.